Hmmm

Ibland är det bara för mycket för mej
ibland är det bara fel
Ibland är det bara för mycket för mej
ibland är det bara fel

Skulle vart nånting på en helt annan plats
skulle vart nån helt annanstan
Ett rymdskepp eller båt
taxi eller tåg, vad som helst
bara bort härifrån

Just nu, just idag, just i denna sekund
har just, just jag fått nog
Jag ska lämna den här hålan
med blåljusen på
Jag ska långt, så långt bort som det gå.

Ett rympskepp hallå...................
Ett rymdskepp hallå...................

(Kommer aldrig att hända.Men det är så lätt att tänka.)

                                                                      Hmmmmmmmm...............

Idag är en riktigt meningslös dag! Vaknade vi halv tio.. Sätter mej vid datorn å där sitter ja nu med.. Har inte orkat fixa nån frukost än.. Känner mej bara helt orkeslös.. Vet inte riktigt vad det är.. Har inte äns orkat klä på mej.. Vad säger Andreas om jag sitter med morgonrocken på mej vid datorn när klockan är fem lixom.. Nää vet inte riktigt vad jag ska göra längre.. I morgon kommer Elin hem.. Ja jag har nått att längta efter..  är det som livet går ut på?.. Att längta efter nått egonom livet?.. Först längtar man tills man är 18 år sen 20 sen kanske flytta hemifrån. Sen kanske man giftar sej sen är det barn som kommer, sen barnbarn, sen e det väl då döden.. Ska man behöva längta efter nått bara för att tiden ska gå eller för att man ska vara lycklig? Nej nu förihelvete får jag rycka upp mej.. Jag försöker övertala Andreas att vi ska ha en Iller men han värkar inte så inne på det inte lika mycket som jag i alla fall.. Jag har hittat en jätte fin iller som är fyra månader.. Läste även att dom e ganska dyra i drift men men.. Jag måste ha nått känner jag.. När jag inte jobbar sitter jag ju här å ruttnar.. Och vem vet när jag kan få heltid lixom.. Mmm antadligen i Januari och vad kan man inte då hitta på i tre månader om man inte försöker dressera sin iller.. Det ända problemet är väl att om vi ska åka ner till Malta snart så finns det ingen som kan ta han om den.. Mamma har hund.. Nicklas får snart ett barn.. Andreas pappa har massa katter.. Så det är ju ett problem.. men men det får vi lösa då.. Kommer nog inte åka ner dit förän kanske i vår.. Andreas pappa åker om en vecka och faster åker ner om en månad.. Skulle också vilja åka ner nu men tror inte Andreas kan ta ledigt nu när han pecis börjat jobba på nytt jobb.. Nej nu får jag nog ta mej i kragen och hitta på nått i denna tråkiga tristess.. Kanske gå å slösa lite pengar i en mat affär..  Jaja ha det gött i alla fall..
19 dagar kvar tills Nicklas och Lindas bebis kommer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0