.........

När man är yngre så tror man att man vet vad som ska hända i framtiden. Eller jag trodde det i alla fall. Att när jag var 20 år så skulle jag ha en kille som jag älskar, ett jobb jag trivs med, Bra betyg, en fin lägenhet, Frisk och kry familj. Typ sånt trodde jag att jag skulle ha när  jag gick i sjuan. Oh sen förändrades hela tillvaron. Det blir aldrig som man tänkt sej. Nu sitter jag här mitt inatten klockan är lite strax innan två på natten och jag är inte ett dugg trött. Sluter ögonen och känner mej pigg. Och jag Madelene Johansson har nog inte varit pigg dom senaste 5-6 åren inte vad jag minns i alla fall. Så här är det nog när man inte har ett liv. Jo visst har jag en pojkvän jag älskar väldigt mycket, har en super fin lägenhet, hyfsade betyg. Är arbetslös och uttråkad dagarna i ända. I kväll kändes det som om jag skulle gå i tusen bitar så less var jag på allt. Men så gick vi en liten promenad och hamnade uppe hos en vän och tittade på en film. Det lös nog upp hela tillvaron idag. Att bara en sån liten grej kan förgylla en hel dag. Det är konstigt. Men i morgon ska jag försöka ta mej i kragen och gå ut utanför dörren innan det mörknar. Eller gå upp ur sängen innan klockan är ett. Ja visst är det skit skönt att ligga kvar i sängen men inte så länge inte varje dag. Visst jag klagar en del. Men det gör ju ni som jobbar också. Åhh jag måste jobba i morgon. Var glada för att ni har ett jobb att gå till. Även om ni inte gillar det så fördriver det dagen och man får pengar för det. Var nöjda med att ni har skaffat ett jobb att gå till. Även om det inte förgyller din dag så förgyller man nog andras dag. Genom att bara finnas där.
image31

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0