Örebro!!!!

Så nu är jag påväg hem från Örebro. Sitter på tåget på väg mot Göteborg. Detta inlägg kommer nog upp när jag har kommit hem till stan! Ska fördriva tiden i en timme i Göteborg. Vet inte hur men det löser ej nog alltid. Hatar att vänta på ett tåg. Förstår inte hur Elin orkar.

Men men. Min helg i Örebro har varit väldigt trevlig. Lite mys med ost och vin i torsdags när jag kom och lite shopping. Fredagen så var det ut gång på schemat. Men först så var det shopping som gällde igen. Hitta en väldigt fin klänning på MQ som jag köpte. Och en svin snygg jacka som jag köpte på Zara. En mycket fin jacka faktiskt. Och det bästa var att den inte var svart. Jag som alltid köper svart kläder.

Vi gick hem till en av Elins klasskamrat Anna och förfesta lite. Där lekte vi en lek som var väldigt lustig. Alla deltagare skulle vara ett djur som man skulle ha ett ljud och rörelse till och så skulle man skicka vidare till en annan deltagare. Vet inte om ni fattar men. Jag var i alla fall en duva=). Elin var en katt. Och en som hette Boel var en hammarhaj. Ja ni får använda fantasin lite. Mycket skratt blev det. Sen så skulle vi till krogen och då var det plötsligt snöstorm ute. Så vi fick ringa taxin. Men när vi kom dit så kom inte halv sällskapet in. Dumma vakter. Men jag och Elin å en som hette Malin kom in. Men det var inte så himla festligt. Vi dansa lite och gick sen.  Tog bussen till Max och skulle äta lite fyllemat. När vi gick av bussen fick Elin den lysande idén att springa över vägen. Det gick mindre bra faktiskt. Halkade i snön och ramla väldigt lustigt när Malin skulle hjälpa henne upp så ramla hon igen. Mycket lustig syn faktiskt. På Max så fanns det potatisgratäng. Åhh gud i himmelen vad god den var. Jag åt en där och en hamburgare. Men potatisgratängen var så himla god att jag var tvungen att köpa med mej 2 stycken med mej hem till Elin. Så vi tog en taxi tillbaka hem till Elin och så lekte jag och Elin lite i snön. Får se om jag kan få tag i bilderna på oss. Och så åt vi så klart potatisgratäng när vi kom hem. Detta har verkligen varit en svullar helg. Har ätit så mycket onyttigt. Men det är jag värd. Börjar på min nya diet i morgon. Så nu får jag nog inte dricka fören juldagen och det är ju bra. Igår så gick vi ner till en pizzeria och åt. Åh den var mycket god. Men även väldigt billig. Åt även pizza i fredags och då får Elin gratis hemkörning och då kostade min pizza 45 kr och hennes sallad 50 kronor. Mycket billigt om man jämnför med hemma i Strömstad. Men nu är det slut med. I går så var vi även hemma hos en annan klasskamrat till Elin. Emma hette hon. Vi drack te och prata lite grann. Jag och Elin var ganska slitna i går ska tilläggas vi gjorde ingenting. Låg hemma i varsin säng/madrass och kolla på varsin dator. Och så spela vi ju såklart en himla massa kort och tärning den här helgen. När jag gick på tåget och skulle lägga upp mina saker insåg jag att Elin hade en påse som var min. Som innehöll mina nya skor och datorladdaren. Så fick ringa till henne och hon svarar "Påsen ja. Jag springer" Klick. Tittar ut och ser Elin springa emot mej och så får jag påsen och kramar henne en sista gång och går in och sätter mej. Då åker tåget. En jävla tur hade jag. Hur skulle jag kunna leva utan dator om inte hon kommer hem fören den 19 december. Nej nu är jag snart i Göteborg så jag fåt nog packa ihop mej lite tror jag. Har spridit ut mina saker lite grann.

Men jag har haft en mycket trevlig helg med min älskade vän Elin. Tack så mycket gumman för att jag fick komma och hälsa på dej i ditt "råtthål"=).  Love you, gumz!


Nu sitter jag på tåget från Göteborg. Är i Dingle. Fy faan vad tje jag är på att åka tåg nu. Eller att sitta ner i alla fall. Röven har domnat bort. Sitter och spelar Hjärter på datan. Inte speciellt kul vill jag påstå. Jag är jätte kisse nödig men vågar inte riktigt gå på toa. Nån kanske tar mina saker och det vill jag ju inte så klart. Tiden i Göteborg spenderade jag i några affär. Fick köpt mej en mössa.. Så himla bra. Slipper jag frysa i vinter. Nu är det bara varma skor och vantar kvar jag behöver inför vintertiden. Tror inte att det är lika kallt i Strömstad som det var i Örebro. För där höll man på att förfrysa.  Åhh det är 35 minuter kvar innan jag är hemma. Vill vara hemma nu. Världens längsta resa. Usch säger jag. I morgon blir det jobb igen. Tråk.. Men nu får jag väl hitta på nått roligare att göra på det här jävla tåget. Detta är nog mitt längsta inlägg någonsin.

Om ni kommit så här långt. Så är jag stolt över dej. =)

Puss på er..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0