Onsdag

Nu har jag hittat en god frukost. Äntligen. Lchf tycker jag e allmänt ganska tråkigt.
Mest för att jag inte hittat nån frukost jag inte tröttnar på. Har blivit mycket bacon och kokt ägg. Blää.
Men Lchf amerikansa pannkakor. Fyy så mumsiga. Smakar som tomte plättar. Så har man bacon och vispad grädde till.
Rör 200 g mascarpone alt 200g philadelphia slät, med elvisp.
Blanda i 0,5 dl sukrin, 0,25 tsk vanilj och 3 st ägg. Rör samman till en slät smet.
Rör i 0,5 dl fiberhusk och 1,5 tsk bakpulver och låt stå att svällaen stund.
Grädda pannkakorna i smör.
Det blir ungefär 8 st.
Brukar även ha lite bär till. Gott.
Så nu känns det som att man kanske kan leva med lchf ett tag till.
Jag har mina dagar när jag bara vill sluta. Men då beror det ofta på att jag är hungrig och inte vill äta nått fett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0